Søg
Close this search box.

Hvorfor lytter de ikke til mig?

Du er frustreret! Din idé er gennemtestet og alt er i orden. Nu kan du ikke vente til, at I får den implementeret. Men hver gang du bringer emnet på banen, får du en følelse af, at du taler til en dør. Dine kolleger lytter slet ikke. Du forsøger igen, men kan ikke komme igennem til dem. Hvordan kan det være?

  1. Hvis du bliver ved med at presse på, så vil den anden presse tilbage

Andre vil altid reagere på den måde, hvorpå du kommunikerer. En naturlig reaktion, når nogen forsøger at presse noget igennem er, at andre presser tilbage. Tryk avler modtryk. Tænk over det. Hvis du får kastet mange argumenter imod dig i en diskussion, så går der ikke længe før, at du selv ender med at kaste argumenter tilbage, vel? Det samme sker for andre.

TIP: Pres derfor lidt mindre på.

  1. Du skal selv lytte, før du bliver hørt

Personer, der ikke føler sig hørt, vil meget sjældent lytte til andre. På den måde ender du i en diskussion, hvor begge parter er utilfredse. Du kunne vælge blot at tænke: Den anden person burde lytte. Men hvis du selv tager kontrol og er den, der lytter, så sætter du et godt eksempel.

TIP: Stil spørgsmål og vær oprigtig interesseret i svaret.

  1. Dine argumenter er vigtigst for dig

Din idé er den bedste, og du har gode argumenter for den. Men det betyder ikke, at den person, du taler med, synes det samme. Når du sidder i en diskussion, skal du derfor først overveje, hvor relevant din plan er for den anden. Hvilke interesser har din kollega? Hvad går vedkommende mest op i?

TIP: Benyt argumenter der er relevante for den anden person.

Få træning i indflydelse og personlig gennemslagskraft

Lær hvordan du effektivt når dine mål i en samtale. Opdag hvordan du får andre med dine idéer på ingen tid. Deltag på vores mest populære kursus Power2Influence®.

Facebook
WhatsApp
Twitter
LinkedIn
Seneste blogposter
Følg os på